vrijdag 2 september 2011

de 1e week van de 2e vakantie

Op woensdag 24 augustus zijn we om een uur of 10 vertrokken. Na een prima reis stopten we op een Belgische camping vol met Belgen in oude caravans die mosselen aan het eten waren. Hebben jullie een beeld?

De volgende nacht stopten we in de Bourgogne tussen de druivenakkers. Het was een hele tour om de camping te vinden en er waren geen rotondes om te keren dus we reden niet geheel ontspannen op niks af. Uiteindelijk via bloedstollend smalle dorps straatjes kwamen we op de camping. Deze zat volgepropt met NL. Het weer voelde zeer benauwd.

De volgende camping moest voor een paar dagen worden om bij te komen van dat gereis. Vooral Hessel sliep veel onderweg en was wel toe aan wat frisse lucht.
Links onder staan we.

De keuze viel op een camping bij Bourdeaux in de Drome en ja hoor onze acsi kortingkaart die we vorige keer niet mee hadden werkte uitstekend.
De camping met een prachtig uitzicht had een hoog centerpark gehalte, maar we waren er aan toe om te stoppen. De eerste avond barst er een giga bui los, gelukkig was de lucht de volgende morgen weer blauw. Heerlijk 25 graden, eindelijk de zon die we zochten. Hessel leeft duidelijk op en zit
 weer op zijn oude meligheids niveau.  Ontbijten in de zon en de rest van de dag lekker lezen in de schaduw.

We bezoeken een dorpje Dieulefiet, dit is een aardewerk centrum, het toeristische spul valt tegen. De dingen die ik op Triade maak zijn zeker bijzonderder te noemen.
 Ik duik nog even een heerlijk geurende winkel in, ze hebben ook een leuke afdeling met Designual en het is vreemd om op vakantie tegen winterjassen aan te kijken, normaal zitten we in het zomergoed.
Ik hou me in maar weet dat Jacco scheerzeep nodig heeft. Savon de rasage? is mijn vraag. Ze laat een plak zeep zien en ik vraag of ze geen doosje erom heeft. Un boule de barbe zegt ze streng en herhaalt dit nog een paar keer. Met een zuur gezicht pakt ze het mooie doosje in. Jacco pakt het uit wat blijkt er zit geen zeep bij, die had ik los moeten kopen….Ik kon niet zien dat die zeep er niet in zat want er zat een kartonnetje om heen. Ik pissig op die verzuurde vrouw. Maar we gaan niet terug naar Dieulefit. Het zal wel aan de taalbarrière hebben gelegen. Maar met enig goede wil was ik er wel met haar uitgekomen, daar ontbrak het haar aan. We komen nog wel zeep tegen….

We maken een prachtige rit door het gebergte tegenover de camping. Het is een fraai gebied, met enorme rotspartijen en dieptes.

Na 5 nachten pakken we in. We hebben het wel gezien op deze camping.
De caravan staat onder aan een steile helling en het lijkt spannend om hem daar op te rijden, halen we dit wel? Ja, we halen het wel. Je moet alleen zorgen dat je niet hoeft te stoppen op de helling want weg rijden is dan een lastige. Ik hou tegenliggers weg en het komt helemaal goed.

Al zoekende in de campingboeken vonden we toevallig in dezelfde plaats een camping, het is vlak bij de Mont Ventoux. De camping van Jacco heeft alleen nog een kleine plek over dus toch maar door naar die ik had gevonden. Om 12.05 komen we aan. De receptie oogt leeg en ze blijken te lunchen van 12.00 tot 14.00. dat is ons te lang wachten. Je struikelt hier over de campings dus rijden we op camping “Soleil du Provence” af.  Dit is helemaal goed, maar het kost veel tijd om 3 campings af te gaan. H&M hebben het gehad en zijn warm geworden. Tijd voor een broodje.
Het weer is benauwd, zo’n 30 graden en rond de top van de Ventoux pakken de wolken samen. We hebben weer een mooie lichte plek gevonden, met uitzicht op de Ventoux hoewel er eigenlijk een boom omgehakt moet om een compleet beeld te krijgen.
Het is wel een camping met een streng regime(douchen tussen 12.00 en 16.00 mag nie), vooral veel mag niet….Eigenlijk moet de bus erbij op de camping plek, maar we krijgen het er benauwd van. We zijn benieuwd of we commentaar krijgen. De invaliden kaart hebben we tactisch neergezet.
Het is nog best wel druk op de campings valt ons op. Dit is de laatste week van de schoolvakanties in NL ik ben benieuwd of we daar iets van gaan merken.

Zo is de 1e week al weer voorbij gekabbeld.

Marijke zei

Leuk om jullie nieuwe belevenissen weer te volgen. En belevenissen hebben jullie zeker al bij het zoeken naar de campings.

Folkje zei

Hoi Ruitjes,

Ik heb jullie verslag weer even gelezen. Je schrijft erg leuk Marijke! De vorige keer bleef het er wat bij maar ik wil nu proberen regelmatig jullie belevenissen te lezen. Goede reis en veel plezier verder.

Liefs, Folkje

daphne zei

Hai la Ruiten,

Het ziet er allemaal weer veel belovend uit, wat is het daar mooi!
Waarschijnlijk zijn jullie al weer verder getrokken en hoop dat jullie het net zo naar het zin hebben als de vorige vakantie.
Hier is het onstuimig winderig en nat nat nat. Net een lekkage achter de rug dus beetje balen. Afgelopen weekens nog een heerlijk nazomerdag gehad, was leuk want er was ook last summer event, groot succes. Nou, ik ga zo te werk....mis de kids daar!